تو فقط زهرا باش

" جهاد زیبای من در خاکریزی به نام خانه، برای فتح الفتوحی به عظمت " لتسکنوا الیها

تو فقط زهرا باش

" جهاد زیبای من در خاکریزی به نام خانه، برای فتح الفتوحی به عظمت " لتسکنوا الیها

مشخصات بلاگ
تو فقط زهرا باش

من از آن روز که در بند توام، آزادم

شادمانم که به دست تو اسیر افتادم




آیه " وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً " به وضوح و صراحت کامل داره میگه تمام هویت من به عنوان یک انسان از نوع زن در این تعریف شده که همسرم در کنار من به آرامش برسه..

حتی حضرت زهرا (س) هم بخشی از مقاماتش به این دلیل بود که ازدواج کرد و در رویارویی با مشکلات زندگی مشترک، موفق شد به عنوان همسر یک مرد، او را در خانه اش به آرامش برساند. همانطور که در کلام حضرت امیر (ع) هست که به صراحت میفرمود: " وقتی به خانه می آمدم و به چهره زهرا نگاه می کردم تمام غم و اندوهم برطرف می شد." و در جای دیگری فرموده-اند: " دائماً به او می نگریستم و از دلم غم و اندوهها زدوده می شد. "

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

کالایی شدن احساس

سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۲۹ ق.ظ

امروز تو یه وبلاگ دیدم نوشتن" لذت کمتر داشتن ".. برای ماها که عادت کردیم کم نداشته باشیم این موضوع یه چیز غیر قابل هضم ه

ولی انصافا خیلی از چیزهایی که ما تو خونه داریم استفاده نمیشن
تو خرید جهیزیه از بابام خواستم برامون تخت خواب نگیره.. چون هیچ وقت روش نخوابیدم و عادت هم نداشتم.. پس دلیلی نداره بابتش پول بدیم
ولی بعضی از فامیل ها میگفتن نه این چیزا باید باشه.. الان دیگه تو همه جهیزیه ها هس
الان میبینم چندتا از اشناهایی که تخت داشتن به دلایلی دیگه مثل اوایل ازدواج روش نمیخوابن.. 
الانه که من دارم لذت میبرم از این تخت نداشتن
چون حس میکنم یه چیز جاگیره.. یا مثلا چند تا کیف دارم که حس میکنم فقط جا اشغال کردن و دیگه لازمشون ندارم
ولی چون نو هستن دلم نمیاد بندازمشون دور

جامعه امروز همه پاسخ های عاطفی,حسی و انسانی را در مناسبت های مختلف با کالای مادی و مصرف تعریف می کند.

 روزهایی چون روز مادر, روز پدر, عید,جشن ها,تولد و هزار روز دیگر بهانه ای است تا جامعه سرمایه داری پول ته جیب شما را ببلعه.تا شما برای بیان عشق, دوست داشتن,احترام,تشکر و... متوسل به خرید بشین. چگونه با تعیین روزهایی در تقویم هدیه دادن و گرفتن از عملی اختیاری و دلبخواهی به وظیفه و اجبار تبدیل شد؟ چگونه عنصر غافلگیری از آن حذف شد و به عملی برنامه ریزی شده تبدیل شد؟ چگونه این همه تکرار شد تا در برخی از موارد به ملال این روزهای ما تو خونه ها بدل شد. هدیه هایی که از روی ادب دریافت کردیم و یا حتی خودمان به بقیه دادیم اما در پستوی خونه ها پنهون شده. چی می شد اگر این مادیت هدیه را حذف یا کمرنگ می کردیم. دقت کنید نمی گم هدیه را کم کنیم می گم مادیت آن و کالایی شدنش رو، از سر وظیفه بودنش رو, وابسته به تقویم بودنش رو.. تا این عمل انسانی انسانی تر می شد و دوست داشتنی تر!

  • زهرابانو

نظرات  (۱)

یه پیشنهادمیتونیم هدیه ای بخریم یا بدیم  برا روح آدما نه برا جسم و 

دنیا و مادیاتی که توش غرق شدن یه هدیه خوب مثل کتاب و یا 

چیزی هایی برا شاد کردن ادما مثل یه جوک 

                                                              یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی