تو فقط زهرا باش

" جهاد زیبای من در خاکریزی به نام خانه، برای فتح الفتوحی به عظمت " لتسکنوا الیها

تو فقط زهرا باش

" جهاد زیبای من در خاکریزی به نام خانه، برای فتح الفتوحی به عظمت " لتسکنوا الیها

مشخصات بلاگ
تو فقط زهرا باش

من از آن روز که در بند توام، آزادم

شادمانم که به دست تو اسیر افتادم




آیه " وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً " به وضوح و صراحت کامل داره میگه تمام هویت من به عنوان یک انسان از نوع زن در این تعریف شده که همسرم در کنار من به آرامش برسه..

حتی حضرت زهرا (س) هم بخشی از مقاماتش به این دلیل بود که ازدواج کرد و در رویارویی با مشکلات زندگی مشترک، موفق شد به عنوان همسر یک مرد، او را در خانه اش به آرامش برساند. همانطور که در کلام حضرت امیر (ع) هست که به صراحت میفرمود: " وقتی به خانه می آمدم و به چهره زهرا نگاه می کردم تمام غم و اندوهم برطرف می شد." و در جای دیگری فرموده-اند: " دائماً به او می نگریستم و از دلم غم و اندوهها زدوده می شد. "

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

از وقتی رفتم وب رضوان جون و مطالبش رو خوندم.. انقد از زن عمو مهتابش گفته بود که دوس داشتم رمز و راز این مهتاب خانوم رو بدونم


خلاصه امروز به یه جایی رسیدیم که رضوان جان از رموز زن نمونه شدن گفتن


کپی پیست میکنم که هم خودم یادم بمونه و هم ممکنه به درد یکی بخوره و ما هم از اجرش بی نصیب نمیمونیم


مهمترین اصل شوهر داری زن بودنه. این شاید به نظر بدیهی بیاد، اما اگه به عمقش بریم میبینیم اینطور نیست. یعنی باید آدم چیزی باشه که همسرش نیست. باید اول به همسرش نگاه کنه و ببینه این آدم برای چی زن گرفته. میخواسته کامل بشه و چیزهایی را بدست بیاره که خودش نداشته. برای همین زنی که میخواد محبوب شوهرش باشه باید زنانگی کنه. یعنی یه جورایی هر کاری مردها میکنن برعکسش رو انجام بده. مثلاً :

درباره سر و وضع :

* موهاش تا حد ممکن بلند باشه. ( از شانه بلندتر) و همیشه مرتب باشه. حتی اول صبح. خیلی مهمه که همسر، آدم رو در حال شونه کردن موهاش ببینه و ببینه که آدم به زیباییش اهمیت میده.

* ناخنهاش همیشه یک کم بلند و مرتب باشه.

* حتماً از زیور آلات ( گردنبند و گوشواره و ... ) استفاده کنه.

* بجای لباسهای اسپرت، دامن و لباسهای مدل دار بپوشه. ( بجز یک وقتهایی برای تنوع، یا وقتی که مطمئنه شوهرش اصلاً فقط لباسهای اسپرت دوست داره، که کمتر مردی اینطوری هست) ...

* توی خونه حتماً حتماً صندل پاشنه دار (بیشتر از 5 سانت) بپوشه که هم باعث میشه ساق پا فرم بهتری بگیره و هم خود به خود باعث میشه آدم مجبور بشه برای حفظ تعادلش هم که شده حرکاتش رو با آرامش و طرافت بیشتری انجام بده.

* به دستهاش بیش از اندازه برسه و این رسیدگی رو به شوهرش نشون بده. مثلاً اصلاً و تحت هیچ شرایطی بدون دستکش کار نکنه. استفاده از کرم صد آفتاب و عینک آفتابی و این شیکی جات هم باعث میشه ناخودآگاه همسرتون احساس کنه که شما موجود ظریفی هستید و باید مراعاتتون رو بکنه.

* باید کلی کش و سنجاق و گل سر و تل و ... داشته باشه و هر روز موهاش رو یه مدل درست کنه. اما لازم نیست خیلی شلوغ و حرفه ای باشه، چون بدتر مرد گیج میشه.

* نکته مهم : کارهای پیرایشی مثل بند انداختن و ابرو برداشتن و رنگ کردن و ... به هیچ عنوان نباید در حضور همسر انجام بشن.



از نظر رفتار و برخورد :

* حتی اگه ذاتا ترسو نیست، چندوقت یک بار وانمود کنه از یه چیزی میترسه و اجازه بده همسرش مثل هوختشره به دادش برسه و کمکش کنه و بعد هم در اولین فرصت کلی با آب و تاب درباره اون شجاعت همسرش برای دیگران تعریف و تمجید کنه. البته جلوی خود سوژه!

* حتی اگه زورش به قدر کافی هست، وانمود کنه که زورش به یک سری از چیزها نمیرسه و اجازه بده همسرش با انجام اون کارها احساس قدرت کنه. کارهای مثل باز کردن در شیشه ها، یا جابجا کردن چیزهای سنگین و از همه مهمتر حمل وسایل مثل ساکهای خرید، یا موقع مسافرت چمدان ... این خیلی مهمه که زن هیچوقت نشون نده که زورش زیاده.

* هیچوقت صداش رو بالا نبره. نه روی شوهر و نه روی بچه ها و هر کس دیگه ... طوری که همسرش خیال کنه اصلاً ولوم صداش بالاتر از این نمیره!  ( مهتاب میگه این خییییییییلی مهمه. یعنی یه جورایی اساسیه )

* موقع صحبت کردن با شوهر یه جوری کشدار و با ناز حرف بزنه و تا میتونه عزیزم و جانم قاطی حرفهاش کنه.

 * همیشه غذا کم توی ظرفش بکشه. طوری که همسرش مجبور بشه همیشه خودش به زور براش باز هم بریزه.
این هم خیلی مهمه. باید همیشه شوهر آدم فکر کنه باید به زور یه چیزی رو توی حلق آدم بکنه وگرنه خودش اهل خوردن نیست.

 * با این حال هیچوقت غذاش رو تا ته نخوره و اگه شده یه قاشق ته غذاش بذاره و بگه وای دیگه جا ندارم!

*  همیشه شاد و سرزنده باشه، ولی گاهی هم تو خودش بره و سر سنگین بشه تا قدر شادیهاش دونسته بشه. با همه مهربون باشه، ولی کلاً
هیچ وقت اینقدر لطف نکنه که بشه وظیفه ش.

* همیشه همیشه همیشه یه آرایش ملایم داشته باشه و معطر باشه. حداقل یک روز در میان حموم کنه و موهاش رو سشوار بکشه. سر و وضع مرتب و آرایش مثل یک سپره. به مردها آلارم میده که من به خودم توجه دارم و کسی اجازه نداره با من بی احترامی کنه. برای همین همسر آدم به مقدار متنابهی با احترام با آدم برخورد میکنه و به خودش اجازه نمیده هر برخوردی داشته باشه.)

نکته: مهمه که آرایش ملایم و دلپذیر باشه. مردها از آرایش سنگین بیزارن و بدتر اعصابشون به هم میریزه.

* حتماً در هنگام مشکل ماهانه یکی دو روز خودش رو تحویل بگیره و دست به سیاه و سفید نزنه و در این مدت کارها با همسر باشه. هم برای حفظ سلامتی زن و هم اینکه آقا یک کم قدر سلامتی خانم رو بفهمه. ( البته شگردش اینه که چون آقایون بیرون کار میکنن و طبعاً شب که میان خسته ن، باید خانوم از قبل به طور نامحسوس مقدمات کارها رو فراهم کنه و آقا فقط بخشهای آخر کار رو انجام بده. در واقع آقا به مصداق کار رو کی کرد اون که تموم کرد، هم کار کرده و احساس خوبی داره و هم خسته نشده و خاطره خوبی از کار خونه توی ذهنش ثبت میشه و سری بعد که قراره کار کنه فراری نیست.  البته هرچی بگذره آقایون کارکشته تر میشن و دیگه خودشون با ذوق کار میکنن.)


کدبانو گری :

* زن ملکه خونه ست و برای مرد وضعیت خونه نمودیه از شخصیت زن. اگه خونه نامرتب باشه مرد میفهمه زن اونقدر برای خودش ارزش قائل نیست که محل زندگیش رو مرتب کنه. برای همین به خودش اجازه میده از زن ایراد بگیره و بعد هم روشون به روی هم باز میشه.

* از اون مهمتر آشپزخونه ست و از همه مهمتر ظرفشوئیه. مردها ی ایرانی به ظرف کثیف خیلی حساسن. یعنی اگه تمام خونه برق بزنه، ولی توی ظرفشویی پر از ظرف باشه ناخودآگاه اعصابشون خورد میشه.
برای همین  هیچوقت نباید زن بدون این که شب آشپزخونه رو مرتب کنه بره بخوابه. یعنی براش مهم باشه که اونجا حتماً مرتب بشه. حالا این که خودش بشوره یا همسرش یا حتی ماشین ظرفشویی، خلاصه باید قبل از خواب مرتب بشه.

* لباس مردها مستقم به احساسشون وصله!  یعنی به کسی که لباسشون رو مرتب میکنه ناخودآگاه وابستگی عاطفی پیدا میکنن و به قدری ازش ممنون میشن که سعی میکنن در اولین فرصت چند برابر جبران کنن.



+ *همیشه با آرایش و معطر بودن

*غذا کم کشیدن + اون یک قاشق کذا !  ( دلتون بسوزه! با یک تیر دونشون میزنم و در راستای رژیمم هم مفیده! )

*مرتب بودن خونه و آشپزخونه،  همیشه و مخصوصاً شب موقع خواب. طوری که آدم این صبحهای تعطیل که بلند میشه یه فضای مرتب ببینه، نه میدون جنگ که وسطش توپ شرپنل ترکیده!

*لباس زنانه و مرتب پوشیدن + دمپایی مزبور!  ( آقا من با این دوتا چشمهای خودم دیده ام که مهتاب خودش توی خونه از اون دمپایی پاشنه یکسره ها میپوشه، از نوع 5 و 7 سانت! ... بنابراین میتونم فتوا بدم که میشه پاشنه یکسره باشه که مومنات و مجاهدات ارزجمند کمتر اذیت بشن! )

* بحث شیرین ولوم صدا که بیشتر باید درباره بچه ها رعایت بشه. چون من خود به خود سر همسرخان داد نمیزنم، ولی متاسفانه یه وقتهایی سر بچه ها بعله! ... بالاخره از این نمد یه کلاهی هم به طفل معصومها برسه، بد نیست!



یه خاطره از علامه طباطبایی، نویسنده تفسیر بی نظیر المیزان، بود که میگن:

 " در ایام تحصیل در نجف، یک روز در مدرسه ایستاده بودم. مرحوم قاضی که از آن جا عبور میکردند وقتی به من رسیدند، دستشان را روی شانه من گذاشتند و گفتند : ای فرزند! دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان!



و اما یه حدیث زیبا در مورد نماز شب:


زنی به خدمت امام صادق (ع) آمد و گفت: ای پسر پیغمبر! شوهرم مرا دوست نمی دارد. چه کنم؟

حضرت فرمود؛ «عَلَیک بصلوة اللّیل» بر تو باد نماز شب (یعنی برو نماز شب بخوان(

پس از مدتی، زن به خدمت حضرت رسید و تشکر کرد و گفت: شوهرم از آن وقت هیچ کس را به اندازه من دوست نمی دارد.

پس آن حضرت فرمود: خدا رحمت کند زنی را که سحر برخیزد و شوهرش را بیدار کند. و همچنین مردی که برخیزد و زنش را بیدار کند و نماز شب بخوانند.


بعد من یه تحقیق در این باره کردم و دیدم ای واااای چه خبره! اصلاً یه سری از چیزهای دنیوی که ما به عنوان زن دنبالشیم و حتی در توصیه های مهتابی هم هست با نماز شب خود به خود حاصل میشه.

 مثلاً :

*پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : من کثرة صلاته باالیل، حسن وجهه بالنّهار    (هر که نماز شب زیاد بخواند هنگام روز زیبا و خوش سیما می گردد.)

*از امام زین العابدین (ع) سؤال شد: ما بال المتهجدین باللیل من أحسن النّاس وجها؟ چرا شب زنده داران از همه مردم خوش سیماترند؟

فرمود: لأنّهم خلو باللّه فکساهم اللّه من نوره. چون با خداوند خلوت می کنند، خدا نیز جامه ای از نور خویش بر آنان می پوشاند.

* امام صادق (ع) : صلاة اللّیل تحسن الوجه     نماز شب صورت انسان را زیبا می کند.

* امام صادق (ع) : صلاة اللّیل تُبیض الوجه     نماز شب روی را سفید می گرداند.

* امام صادق (ع) : صلاة اللیل تحسن الخلق     نماز شب انسان را خوش اخلاق می کند

* امام صادق (ع) :  صلوة الیل تطیب الریح     نماز شبْ انسان را خوشبو می کند


  • زهرابانو

امروز 26 مرداد 95


گاهی وقتا دلم از یه چیزی میگیره و میخوام بیرون از خونشون همسرجان رو ببینم


ولی تا حالا این قرار ها ممکن نشده


من سوسول بار اومدم..


مامانم قبل من دختر سه ماهشو از دست میده.. تقریبا بعد یه سال من به دنیا میام.. و چون میترسیدن منو هم از دست بدن واسه همین هوامو خیلی داشتن


مادرم تا حالا بهم نگفته غذا درست کنم.. گاهی هم که میگفت یا از زیرش در میرفتم یا انقد مهربون میگف و روم نمیشد که رد کنم واس همین قیمه درست میکردم و برنج


ولی حالا...


یه مادر باید بچه اشو یا عروس تربیت کنه یا داماد


چون فقط 20 سال از زندگیش رو به عنوان فرزند زندگی میکنه.. و حدودا 50 ، 60 سال بعدی رو عروس یا داماد یه خانواده میشه


ولی من همیشه فرزند خانوادم بودم


چند وقت پیش به همسرجان گفتم که از اینکه پسرعموش دم به دقیقه خونه پدر شوهرم پلاسه؛معذبم


نمیگم نیتش خرابه و اینا ولی اون که میدونه الان تو این خونه پسر جوون نیس با اون باشه و دو تا نوعروس دارین.. پس یکم زشته زیاد بره و بیاد


همسرجان گفتن که حق دخالت تو این خونه رو ندارن.. چون دیگه ازدواج کردن و نمیتونن بگن پسرعموجان لدفن خونه عموت نیا یا کمتر بیا


امروز بهم گفتن که باید این دفعه که رفتم خونشون واسشون ناهار یا شام درست کنم.. اونم یه چیزی مثل ابگوشت و ...


من اینجور غذاهارو بلد نیستم ولی میدونم همسرجان اینو میگه که من به خودسازی برسم.. میگه که بهترین عروس خانواده من باشم و ...


ولی اول از حرفش ناراحت شدم


بهش گفتم هرچی اقامون بگه.. چون فقط میخواستم به خاطر زندگیم این کارو بکنم و نیتم خدایی نبود


تو وب رضوان جون خوندم که نوشته بود:غذایی که با عشق پخته میشه طعمش خوبه.. یه انرژی مثبت داره  که وقتی سر سفره میشینی حالتو خوب میکنه


نوشته بودن ادم گاهی از یکی خوشش میاد.. حس میکنه ادم خوبیه و اینا؛ این یعنی نیت اون شخص خوبه


شاید خیلی کارارو نمیکنه ولی اون کاری که میکنه رو به خاطر خدا میکنه و قربت الی الله


فردا رو وقت دارم که غذا درست کنم.. همسرجان اینطوری از من راضی میشه پس با نیت قربت الی الله این کارو انجام میدم


فقط میخوام همیشه یادم باشه جهاد زن خوب شوهر داریه.. جهاد هم سخته ولی اما من باید برای خدا سختیش رو تحمل کنم

+ جهاد از ریشه جهد به معنای مشقت و زحمت است و جهاد یعنی  انجام کار سخت. یعنی کاری که به تلاش زیاد نیاز داره


اگر ما خانمها باورمون بشه که این فرمایش پیامبر که فرمودند " جهاد المرء حسن التبعل" تعارف نیست و یک حقیقته که باید روش کار کنیم و تلاش کنیم که تا جایی که میشه به بهترین نحو انجامش بدیم، دنیا و آخرتمون بیمه ست و دیگه نیازی نیست اینقدر دنبال حق و حقوقمون این در و اون در بزنیم


+ اگه پایین باشی و چسبیده باشی به زمین هر کی یه سنگ کوچولو هم بهت بزنه بهت میخوره (بر میخوره). برو بالا ، اینقدر بالا باش که سنگ و تیر و رگبار هیچکس بهت نخوره (بر نخوره)..


  • زهرابانو

بعد عروسی که میریم قم.. همسرجان میشه تنها کس من توی یه شهر غریب


و بالعکس


بهش گفتم یه قانونایی بذاریم برا خونه خودمون.. یکی اینکه قهر نکنیم.. و اگه خدایی نکرده قهر کردیم بیشتر از 3 دقیقه طول نکشه


دومین قانونی که من گذاشتم این بود که اگه یه موقع قهرمون طولانی شد.. البته زبونم لال؛بازم شب پیش هم باشیم و بیرون از خونه نمونیم


همسرجان فقط اون خونه رو داره و تنها امیدش تو شهر قم بعد خدا و بی بی معصومه و امام زمان، منم


اگه باهاش بد باشم و بهش بی توجهی کنم واقعا دلش میشکنه ازم


شکستن دل تنها کسم واقعا درد داره.. حتی فکرش هم اشک زهرابانو رو در میاره


یه حدیث از امام حسین تو وب رضوان خانوم دیدم که دوس دارم اینجا نوشته شه


امام حسین علیه السلام فرمودند: " از ظلم کردن به کسی که پناه و فریادرسی بجز خداوند ندارد، بپرهیز. "


دوس دارم با حضرت زهرا عهدی ببندم.. ایشون دستمو بگیرن و کمکم کنن که کنیز سرباز اقا شم و ایشون ازم راضی باشن و من یه ختم قران برا حضرت زهرا بگیرم

  • زهرابانو

مثل رضوان خانوم که گفتن 20 کیلو اضافه وزن دارن.. من هم اضافه وزن دارم


همسرجان بعد ازدواج بهم گفتن که دوس دارن همیشه قم زندگی کنیم.. ولی بعضی از دوستاشون که چاق بودن نمیتونستن گرمای قم رو تحمل کنن واسه همین مجبور شدن از اون شهر برن


ازم خواست لاغرتر شم.. گف دوس نداره مجبور به ترک اون شهر شیم


همیشه غذا کم میخورم ولی تحرکم زیاد نیست.. بعدشم استعداد لاغری ندارم


از وقتی که همسرجان این موضوع رو مطرح کردن یکم تحرکم بیشتر شده ولی فک نمیکنم لاغرتر شده باشم..


به نظرم فکر خوبیه ها.. من یکم ترسو ام، اگه هر روز یه جوجه رنگی یا پروانه ای چیزی بیفته دنبالم مطمئنا تحرکم بیشتر میشه


همون طور که رضوان خانوم گفتن این هم جز جهاد من هس.. اینکه به خواسته های همسرم جواب مثبت بدم و تمام تلاشم رو در این راه بکنم


حالا به قول همسرجان.. لاغر هم نشدی نشدی.. مهم اینه که خدا میدونه من تو این راه کوتاهی نکردم


راه سختی در پیش دارم ولی برای به کمال رسیدن مجبورم سختی هاشو به جون بخرم

  • زهرابانو

دقیقا یادم نیس چطوری با وب رضوان خانوم اشنا شدم


تو فقط لیلی باش


ولی حدودا 2 سالی میشه که میشناسمش.. البته خودشونو نه؛ فقط وبشون چند بار رفته بودم که ببینم دوباره مینویسن یا نه


خلاصه چند وقت پیش تصمیم گرفتم خاطراتشون رو بخونم و استفاده کنم


و امروز این کارو شروع کردم.. حدودا 15 سال پیش ازدواج کردن و این که بتونم از تجربیات یه همچین خانومی استفاده کنم خیلی خوبه برام


و اما خودم.. با کسب اجازه از همسرجان تصمیم گرفتم وب بنویسم و تقریبا بشه دفترچه خاطراتم


قراره حدودا 20 روز دیگه برم قم.. شاید برای همیشه؛ و به دور از خانواده اونجا زندگی کنم،یعنی کنیم، من و همسر جان


دوس دارم وقتایی که بیکارم و دلم گرفته بیام نت و هم از خاطرات رضوان خانوم بخونم و هم یکم وب نویسی کنم که حالم خوب شه


فقط ارزو دارم الگوی زندگیم حضرت زهرا باشه


همسرجان اونطور که خودشون گفتن،منو از حضرت زهرا خواسته بودن و بنده هم ایشونو از امام رضا


دوس دارم مثل حضرت زهرا باشم تو زندگی ولی یکم سخته.. البته به دور از این فامیلمون که سعی در دخالت تو زندگی ادم دارن،شاید راحت تر باشه


من فقط زهرا میشم


با خودم شرط کرده بودم که هیچ وقت به طلاق فکر هم نکنم چه برسه به اینکه اسمشو بیارم


مهریه ام 14 تا سکه شد.. ولی خودم تمایلی به این مقدار نداشتم.. به خاطر حرف استادمون که هم همسرجان رو میشناختن و هم منو، مجبور شدم قبول کنم 


مهریه ام شبیه مهریه حضرت زهرا نشد ولی بخشیدمش.. همسرجان هم گفتن 5تا سکه بمونه به نیت 5تن ال عبا


دو روز مونده به ماه مبارک رمضان عقد موقت کردیم.. استاد صیغه عقدمونو خوندن و مهریه هم یه چادر مشکی بود و 7 روزه بود عقدمون


یه روز مونده به ماه رمضون هم رفتیم محضر و با اجازه اقا امام زمان عقد دائم کردیم


نا گفته نمونه که همسرجان طلبه میباشند

  • زهرابانو