تو فقط زهرا باش

" جهاد زیبای من در خاکریزی به نام خانه، برای فتح الفتوحی به عظمت " لتسکنوا الیها

تو فقط زهرا باش

" جهاد زیبای من در خاکریزی به نام خانه، برای فتح الفتوحی به عظمت " لتسکنوا الیها

مشخصات بلاگ
تو فقط زهرا باش

من از آن روز که در بند توام، آزادم

شادمانم که به دست تو اسیر افتادم




آیه " وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً " به وضوح و صراحت کامل داره میگه تمام هویت من به عنوان یک انسان از نوع زن در این تعریف شده که همسرم در کنار من به آرامش برسه..

حتی حضرت زهرا (س) هم بخشی از مقاماتش به این دلیل بود که ازدواج کرد و در رویارویی با مشکلات زندگی مشترک، موفق شد به عنوان همسر یک مرد، او را در خانه اش به آرامش برساند. همانطور که در کلام حضرت امیر (ع) هست که به صراحت میفرمود: " وقتی به خانه می آمدم و به چهره زهرا نگاه می کردم تمام غم و اندوهم برطرف می شد." و در جای دیگری فرموده-اند: " دائماً به او می نگریستم و از دلم غم و اندوهها زدوده می شد. "

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

نیت باید خدایی باشه

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ

امروز 26 مرداد 95


گاهی وقتا دلم از یه چیزی میگیره و میخوام بیرون از خونشون همسرجان رو ببینم


ولی تا حالا این قرار ها ممکن نشده


من سوسول بار اومدم..


مامانم قبل من دختر سه ماهشو از دست میده.. تقریبا بعد یه سال من به دنیا میام.. و چون میترسیدن منو هم از دست بدن واسه همین هوامو خیلی داشتن


مادرم تا حالا بهم نگفته غذا درست کنم.. گاهی هم که میگفت یا از زیرش در میرفتم یا انقد مهربون میگف و روم نمیشد که رد کنم واس همین قیمه درست میکردم و برنج


ولی حالا...


یه مادر باید بچه اشو یا عروس تربیت کنه یا داماد


چون فقط 20 سال از زندگیش رو به عنوان فرزند زندگی میکنه.. و حدودا 50 ، 60 سال بعدی رو عروس یا داماد یه خانواده میشه


ولی من همیشه فرزند خانوادم بودم


چند وقت پیش به همسرجان گفتم که از اینکه پسرعموش دم به دقیقه خونه پدر شوهرم پلاسه؛معذبم


نمیگم نیتش خرابه و اینا ولی اون که میدونه الان تو این خونه پسر جوون نیس با اون باشه و دو تا نوعروس دارین.. پس یکم زشته زیاد بره و بیاد


همسرجان گفتن که حق دخالت تو این خونه رو ندارن.. چون دیگه ازدواج کردن و نمیتونن بگن پسرعموجان لدفن خونه عموت نیا یا کمتر بیا


امروز بهم گفتن که باید این دفعه که رفتم خونشون واسشون ناهار یا شام درست کنم.. اونم یه چیزی مثل ابگوشت و ...


من اینجور غذاهارو بلد نیستم ولی میدونم همسرجان اینو میگه که من به خودسازی برسم.. میگه که بهترین عروس خانواده من باشم و ...


ولی اول از حرفش ناراحت شدم


بهش گفتم هرچی اقامون بگه.. چون فقط میخواستم به خاطر زندگیم این کارو بکنم و نیتم خدایی نبود


تو وب رضوان جون خوندم که نوشته بود:غذایی که با عشق پخته میشه طعمش خوبه.. یه انرژی مثبت داره  که وقتی سر سفره میشینی حالتو خوب میکنه


نوشته بودن ادم گاهی از یکی خوشش میاد.. حس میکنه ادم خوبیه و اینا؛ این یعنی نیت اون شخص خوبه


شاید خیلی کارارو نمیکنه ولی اون کاری که میکنه رو به خاطر خدا میکنه و قربت الی الله


فردا رو وقت دارم که غذا درست کنم.. همسرجان اینطوری از من راضی میشه پس با نیت قربت الی الله این کارو انجام میدم


فقط میخوام همیشه یادم باشه جهاد زن خوب شوهر داریه.. جهاد هم سخته ولی اما من باید برای خدا سختیش رو تحمل کنم

+ جهاد از ریشه جهد به معنای مشقت و زحمت است و جهاد یعنی  انجام کار سخت. یعنی کاری که به تلاش زیاد نیاز داره


اگر ما خانمها باورمون بشه که این فرمایش پیامبر که فرمودند " جهاد المرء حسن التبعل" تعارف نیست و یک حقیقته که باید روش کار کنیم و تلاش کنیم که تا جایی که میشه به بهترین نحو انجامش بدیم، دنیا و آخرتمون بیمه ست و دیگه نیازی نیست اینقدر دنبال حق و حقوقمون این در و اون در بزنیم


+ اگه پایین باشی و چسبیده باشی به زمین هر کی یه سنگ کوچولو هم بهت بزنه بهت میخوره (بر میخوره). برو بالا ، اینقدر بالا باش که سنگ و تیر و رگبار هیچکس بهت نخوره (بر نخوره)..


  • زهرابانو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی